Neljä uutta kategoriaa Media & Message -kilpailuihin

Vuoden 2017 uudet kategoriat on luotu kansainvälinen PromaxBDA -tapahtuman innoittajamana: Ohjelmatrailerit, Brändimainokset, Monimedialanseeraukset ja Mobile first – toteutus.

Mediayhtiöiden mainonta -kilpailun tuomaroinnissa painotetaan suomalaisten tekijöiden osuutta trailereiden, mainosten ja kampanjoiden suunnittelussa ja tuotannossa. Kilpailu on tarkoitettu mediayhtiöiden (television ja verkkopalveluiden tvs.) omien sisältöjen ja palveluiden markkinoinnille seuraavissa kategorioissa:

  • Ohjelmatrailerit
    Kilpailukelpoisia ovat yksittäiset ohjelmasisältöjä mainostavat trailerit riippumatta siitä, missä niitä esitetään. Ohjelmatrailerin enimmäispituus voi olla 90 sekuntia.
     
  • Brändimainokset
    Kilpailukelpoisia ovat yksittäiset brändimainokset, jotka mainostavat mediayhtiöiden erilaisia sisältöjä (kanavat, kokonaisuudet, kaudet, viikoloppuputket tai muut vastaavat) ja joiden ohjelmasisältö voi koostua useammasta ohjelmasta siitä riippumatta, missä niitä esitetään. Tuomaristo voi päättää jakaa mainokset kahteen sarjaan siten, että toisessa on olemassa olevasta materiaalista leikatut mainokset ja toisessa kokonaan uuteen tuotantoon perustuvat mainokset. Mainosten enimmäispituus voi olla 90 sekuntia.
     
  • Monimedialanseeraukset
    Kilpailukelpoisia ovat markkinointikokonaisuudet, joilla audiovisuaalisia sisältöjä lanseerataan eri medioissa ja jakeluteissä, niiden kohderyhmät ja käyttötavat huomioiden. Monimedialanseerauksista on tehtävä kilpailuun enintään 90 sekunnin videokooste ja lyhyt kirjallinen kuvaus mikä kampanjan tavoite oli ja miten se toimi.
     
  • Mobile first – toteutus
    Kategoria on tarkoitettu lyhyille trailereille. Kategoriaan ilmoitettuja trailereita arvioidaan ensisijaisesti mobiili-katselun mahdollisuuksien huomioon ottamisesta. Mobile first-toteutusten toiminnallisuus tulee esitellä videona, jonka enimmäispituus voi olla 60 sekuntia.

Tuomaristo koostuu erikseen kutsuttavista asiantuntijoista Yleisradio Oy, MTV Oy, Nelonen Media/Sanoma Media Finland Oy, Discovery Networks Finland, Fox Networks Group ja Elisa -kanavien markkinointitiimistä ja alan ammattilaisia. Kilpailussa jaetaan yksi kunniakirja jokaisen kategorian voittajalle. Voittajat julkistetaan 10.8.2017 Media & Message -tapahtumassa. Media & Message:n yhteydessä järjestetään myös TV-ohjelmatunnus- ja 20.000 euron Formaatti-Finlandia -kilpailu.

ILMOITTAUTUMINEN
Kilpailuun voi ilmoittautua osoitteessa www. mediamessage.fi/kilpailut. Ilmoittautuminen päättyy 2.6.2017 klo 16.00. Materiaalin voi toimittaa missä tahansa tiedostomuodossa. Tarkemmat ohjeet kilpailusivuilla: www.mediamessage.fi/kilpailut

 

Kuva: Kanavamainontakilpailun kanavamainos -sarjan voitti vuonna 2014 ”Yle Arkivet: Tove läser mumin” www.mediamessage.fi/ajankohtaista

TAKAISIN YLÖS